آكادمي بهائي
✍️سيده فاطمه حسيني
آكادمي بهايي
آکادمی بهائی، یک موسسه آموزشی با هدف انجام تحقیقات و اقدام در زمینه آموزش و اجراي “طرح روحي ” برای موسسات آموزش عالی است.
چشم انداز آنها این است که به جوانان بيشتري از سراسر دنيا دسترسی پیدا کنند تا ظرفیت های خود را با استفاده از جوانان مستعدِ آماده تبليغ ، توسعه داده كه جامعه اي بر اساس ارزش های بهائيت با روش توسعه منابع انساني بسازند.
هدف بيت العدل از تاسيس آكادمي هاي بهايي، پیشرفت هر چه سريعتر “جامعه سازي” است .
يكي از آكادمي ها در كشور هندوستان است كه از سال 2000، به طور گسترده در حال کار و تهیه برنامه هايي با عنوان “آموزش در ارزش های جهانی انسانی” است.
طرح روحي كه از مهم ترين روش هاي تبليغ فرقه و تشكيلات سياسي بهائيت است، توسط فرزام ارباب طراحي و به اجرا درآمد. ارباب به همراه همسرش ،سونيا ارباب، براي تبليغ فرقه سياسي بهائيت به كشورهايي مانند كلمبيا سفر كرد و در آنجا نظام آموزشي-تبليغي روحي و مؤسسه آموزشي فوندائك را پايه گذاري كرد كه به مدت ١٤ سال رئيس يك آژانس توسعه اي غير دولتي در كلمبيا بود. او به مدت ده سال نيز، رئيس وعضو محفل ملي كلمبيا بود . فرزام ارباب پس از آن به عضويت هيات مشاورين قاره اي در آمريكاي جنوبي منصوب شد و وظيفه حفاظت ، كنترل و تبليغ بهائيت را بر عهده گرفت. همچنين ارباب به عضويت دارالتبليغ بين المللي بهائي كه مقر آن در حيفا است درآمد و سرانجام به بيت العدل جهاني راه يافت . در تمام اين سالها او مجري و مدافع طرح آموزشي -تبليغي جديد خود يعني طرح روحي بود. قابل ذكر است ، طرح روحي ،كه جايگزين “مؤسسه معارف” بهائي شده ، باعث بي سوادي هر چه بيشتر بهائيان شده است و منتقدان زيادي نيز در بين روشنفكران بهايي داشت .ارباب تصميم داشت با اجراي اين طرح تا سال ٢٠٢١ تعداد زيادي را به عضويت تشكيلات سياسي بهايي دراورد.
از جمله دلايل اجراي طرح روحي، دور نگه داشتن جوانان از كتب ديگر و تدريس اجباري آن بود. در ابتدا اين طرح را از روستاهاي كلمبيا به اجرا درآوردند.
ايراد و نيرنگي كه در اين طرح است ، مورد توجه قرار ندادن آموزه هاي رهبران بهايي و جايگزين كردن حاكميت بيت العدل است!
حال اين طرح كه در واقع از طرف صهيونيست حمايت مي شود در آكادمي هايي با نفوذ حاكميت بيت العدل در حال تبليغ است.
تمركز آموزش طرح روحي در آكادمي ها ، مجاب سازي يا مغزشويي جوانان از طريق “ارزش گذاري تعاليم دوازده گانه بهائی ” است.
بر اساس ارزش گذاري هاي بيت العدل برای پیشرفت جامعه بهائی ، جامعه جهاني نيازمند برابری ، عدالت ، وحدت در تنوع ، صلح و حقوق بشر است كه در واقع خود هيچ عملي به آن ندارند . نمونه اين تناقضات و شعارهاي دروغين ، ساكت بودن بيت العدل در برابر نسل كشي صهيونيستها نسبت به مردم مظلوم غزه است ، آنهم در زماني كه دنيا شاهد خيرش سراسري مردم از سراسر جهان ، از جمله ،خيزش هاي دانشجويي بود.
بيت العدل نام اين آموزش ها را “فرهنگ سازي ” مي نامد ، مضامین دوره ها در اصل فرهنگ سازي بهائي گري است نه ارزش هاي جهاني كه مردم سراسر دنيا به آن اعتقاد دارند . در واقع دوره های اکادمی هاي بهائي برای ایجاد ظرفیت جوانان برای تبدیل شدن به “سازندگان تغییر ” طراحی شده است
يكي از اين آكادمي ها،آکادمی بهايي واقع درهندوستان است ، كه از بنیانگذاران کنسرسیوم هند برای تحول آموزشی (I-Consent) وParam Intervarsity ” است که دفتر مرکزی آنها در MKCL ، پونا pune هند است. کنسرسیوم برنامه های آموزشي طرح روحي را ارائه مي دهد و اين برنامه ها با همکاری تعدادی از دانشگاه ها و آژانس ها در حالت ترکیبی ارائه می شود!! مأموریت Param Intervarsity ارتقاء کیفیت جهانی یادگیری و کیفیت بالای” توسعه محلی ” در ماهاراشترا است. تیم های بین المللی مشاوران و مربیان مشهور هندوستاني در اين آكادمي حضور دارند.
پردیس آکادمی که در 27 ژوئن 1982 تأسیس شد، در شیواجی ناگار، پانچگانی، استراحتگاه تپهای آرام در غرب گات یا رشته کوه ساحیادری، در 100 کیلومتری جنوب پونا، در ایالت ماهاراشترا، واقع شده است.
دانشگاه پونا در 15 ژوئیه 2006 توافق نامه ای به نام “یادداشت تفاهم با آکادمی بهايي” امضا کرد .
طبق وب سایت دانشگاه، دانشگاه پونا ،یکی از مراکز پیشرو هند برای تحقیق و تدریس است که بیش از 380000 دانشجو از هند و خارج از کشور دارد.
این توافقنامه در خلال یک نشست دانشکده ، برای روسای بخش های دانشگاه در آکادمی، امضا شد.
راتناکار گایکواد، معاون آموزشی دانشگاه قبل از امضای توافقنامه بيان كرد: خوشحالم که در حال باز کردن فصل جدیدی هستیم، بنابراین بیایید منتظر این هماهنگی و همکاری ثمربخش بین این دو سازمان “بسیار مهم ” باشیم!!!
لسان آزادی بهايي از عناصر بيت العدل ، مدیر اين آکادمی بهايي در كشور هندوستان است كه “طرح آموزشي مشاركتي ” را به دانشگاه ارائه داده است كه برای کمک به اعضای هیئت علمی در سطح دانشگاه طراحی شده است ، اين طرح رویکردها و روش های جدیدی برای تفکر در مورد موضوعات آکادمیک سنتی بهايي ایجاد مي كند، به گونه ای که پیشرفت اجتماعی و جامعه سازي را در بهائیت تقویت کند.
نكته قابل توجهي كه بايد مد نظر داشت ، نگاه تبليغي بهائيان است كه سعي مي كنند از وجود مدارس و ارتباط با دانشگاه هاي كشور هايي كه در آنجا زندگي مي كنند نهايت استفاده را ببرند و با خود برتر بيني و فريب آنان، آموزه هاي خود را به آنان تحميل كنند.
رفتار سازماني و تشكيلاتي در اينجا ثابت مي شود ،عباس افندي ملقب به عبدالبهاء تأكيد داشت كه اطفال بهائي را از سنين شيرخوارگي آموزش دهند و مدارس آنها جدا باشد و نيز تحت تعاليم خاص بهايي باشند، اما در حال حاضرعناصر وابسته به بيت العدلِ نامشروع ، براي توسعه منابع انساني ،دستورات رهبران خود را نيز ناديده گرفتند و براي توسعه جامعه بهايي با آنها هم دانشگاهي و هم مدرسه اي مي شوند!
. قابل توجه است كه بهائيان، مسلمانان را براي آموزش شعائر ديني به كودكانشان آن را متهم به تربيت غير انساني و ضد قوانين حقوق بشر و بنيادگرايي مي كنند، حال آنكه رهبر دوم آنان از زمان شیرخوارگی تعليم آموزه هاي بهائي گري را آموزش مهم مي داند.چنانچه مي دانيم با تاسيس مهدكودك هاي زيرزميني و بدون مجوز ، قوانين و دستورات تربيتي بيت العدل را اجرا مي كنند حتا براي كودكان مسلمان !
بيت العدل به دنبال گسترش روزافزون “جامعه سازي ” در كشور هند و در نقاط ديگر جهان ،به دنبال ابتكار آموزش هاي جديد است، تا آنان را بعد از آموزش براي تبليغ و جذب ديگر افراد به سراسر دنيا خصوصا ايران ارسال كند ؛آنان چون مي دانند كه ،نمي توانند بطور مستقيم و به عنوان يك بهايي نيروهاي نفوذي خود را به ایران بفرستند، و-مناصب مهم حكومتي را مانند دوره رژيم پهلوي بدست آورند- از طريق قرارداد با دانشگاههاي دنيا ، تحريم هاي ورود به ايران را دور زده و با گرفتن مدرك از دانشگاههاي معتبر نفوذ خود را در ايران زياد مي كنند.البته افراد نفوذي به عنوان مسلمان وارد ايران مي شوند.
طرح هاي ” آموزش در ارزشهاي جهاني انساني ، آموزش هاي مشاركتي و سازندگان تغيير” از جمله روش هاي تبليغي جديد طرح روحي در كنار تعاليم دوازده گانه است كه هم مبلغان بهايي از آن براي جذب عضو استفاده مي كنند و هم از طريق اين دست شعارهاي جذاب و دهن پركن براي اعمال نفوذ بر اعضاي سازمان ملل استفاده كرده تا بتوانند با موضوعات ارزشي و فرهنگي ،بيشتر مقابله كنند و جوامع ديني خصوصا مسلمان را هر چه بيشتر به سوي سكولاريزه شدن سوق دهند.
بايد بدانيم كه بيت العدل ديگر به دنبال يك جامعه “تسجيل”شده نيست-چون فهميده اند بيشتر نياز به مقبوليت دارند-بلكه قصد آن تاثير گذاري بيشتر بر روي افكار افراد تحصيل و يا تاثيرگذار فرهنگي است تا به كمك آنان قدرت اقناع سازي خود را بالا ببرد و جوامع را هر چه بيشتر پذيراي بهائيت و رسيدن به عصر تكوين كنند. در اينجا نيروهاي امنيتي كشور بايد توجه بيشتري در ورود این افراد به كشور و در آخر گزينش آنان در پستهاي مهم ، داشته باشند .از همه ي موارد مد نظر مهم امنيتي كه بگذريم، بحث آموزش و شناخت روش هاي تبليغي اين فرقه به مردم است ،تا بتوانند در برخورد با تفكرات ضد ارزشي و فرهنگي اعضاي فرقه تصميم درست و به موقع را بگيرنند.