- تبليغ در تشكيلات سياسي فرقه ضاله بهائيت
در تشكيلات بهايي ،كسي نمي تواند مدعي شود كه فقط يك بهائيست و در فعاليت تشكيلاتي شركت ندارد.
به عبارتی عضویت در تشکیلات كه همان تسجيل شدن است كه به آن سند هويتي نيز مي گويند و افراد داراي كد مي شوند ، از شروط پيوستن به اين فرقه است. تشكيلات به نحوي افراد را تربيت مي كند كه آنها موظف هستند زير نظر بيت العدل تبليغ كنند و افراد بيشتري را به تشكيلات معرفي كنند!!
جالب است ، خداي آنها براي پيوستن به دين الهي ،به آنان كد هويتي مي دهد!!
عبدالبهاء در این خصوص می گوید: «تکلیف هر نفسی از احبای الهی این است که شب و روز آرام نگیرد و نفسی بر نیارد جز فکر نشر نفحات الله. ( الواح وصایا ، عباس افندی ، مصر ، ص ۱۳) .
آنان از ابتداي تأسيس فرفه كوشيدند تا با تبليغ گسترده ،مسلك خود را در جوامع و محفل هاي كوچك ترويج كنند.تبليغات گسترده فرقه از سال ١٣٢٦ ش در ايران آغاز شد.آنان آغاز حكومت پهلوي را شروع عصر جديدي در عرصه تبليغات و فعاليت مي دانستند.
فاضل مازندراني از مبلغان و مورخان بهايي درباره زمام داري رضاشاه مي نويسد: پس از برچيده شدن قاجار كه در تمام مدت با دولت امويه قابل تطبيق بود، اعلي حضرت رضاشاه كه در آن هنگام سردار سپه و رئيس الوزا بود، به سلطنت نشست و در ٢٩ جمادي الاولي ١٣٤٤ ق تخت و تاج شاهي ايران را تصرف كرد از هر جهت، رونقي جديد و اصلاحاتي در اين مسور پديدآورد. به نظر مي آيد مملكت روي به امنيت و عدالت و تساوي آورد.*مجله آهنگ بديع،فروردين و ارزيبهشت١٣٥٣.
بعد از اينكه بهاييان متوجه بي ديني رضاشاه و همكاري او با فرقه شدند، محفل ها و تشكيلات خود را تأسيس كردندكه منجر به تاسيس محفل رسمي آنان در سال ١٣٠٠ و انجمن شور روحاني در سال ١٣٠٦ شد.
هدف مهم بهائيت ، برنامه ريزي براي تبليغ در جهان است و تبليغ در اين فرفه وظيفه هر فرد بهايي محسوب مي شود.سران فرقه تبليغ را واجب مي دانند.
بهاء الله در اينباره مي گويد: تبليغ امري وجداني، اجباري و عموميست و عبدالبهاء نيز مي گويد: تبليغ امرالله اجباري و عموميست.
رساله راهماي تبليغ،نشرنفحات
همان
بيوت تبليغي خانوادگي
لجنه ملي
پيام هاي بيت العدل نوروز ١٣١ بديع